Dagens snabba

”Låt oss lära känna HERREN,
ja, låt oss sträva efter att lära känna honom.
Hans uppgång är så viss som morgonrodnadens,
och han skall komma till oss lik ett regn,
lik ett vårregn som vattnar jorden.”
( Hosea 6:3)

Känner jag Herren? Alltså jag menar verkligen känner? Inte… ja, jag vet vem han är , eller ja, honom är jag bekant med, eller umgås med, utan känner…Att känna någon är förknippat med intimitet, närhet, förtrolighet…så jag frågar igen , känner jag Herren? ….Nej troligtvis inte ….men viljan att lära känna honom mer och mer finns där. Det är bara en fråga om hur mycket jag söker honom , för Han …finns alltid där , lika säkert som solen finns där ändå bakom molnen varje dag, även de dagar när jag inte söker honom. När jag närmar mig Herren gör han nåt med min själ, han ger mig liv, precis som vårregnet som får världen att grönska efter vinterns dvala. Regnet och vattnet får min torra karga själ att blomstra igen. ….För att svara på den inledande frågan…känner jag Herren?…..Verkligen inte tillräckligt, så ja jag kommer ta Hosea på orden och sträva efter att lära känna honom mer och mer, och mer….

Kommentera

