Tillbaka

 
 
 
 
Tillbaka
 
 
Irrade runt i cirklar. Så lätt att tappa riktningen.
Jag sprang min egen väg, sprang för snabbt.
Men nu är jag tillbaka .
Tillbaka till den plats där jag mötte dig,
där jag känner dig,
där jag ser dig,
där jag tror på dig,
där jag hör dig du underbare
oemotståndlige, helige Gud.
Jag glömmer gårdagen,
blickar framåt mot morgondagen,
men börjar leva livet redan idag,
för vem vill väl vänta på att på nytt få chansen
att hitta hem igen.
Den nåd du ger varje vilsen själ är som balsam.
Mjukgörande undermedel för alla hårda hjärtan,
plåster på varje blödande sår.
Som en bogserbåt som drar dig på rätt väg.
Du fångade upp mig på det upprörda havet
och tog mig med in till den trygga hamnen.
Du stillade stormen och lugnade vågorna.
Gav mig nya åror
och satte vägbeskrivningen i min hand.
Tillbaka, jag är tillbaka.
 
 

Lämna en kommentar